Nowy produkt
Współczesna dydaktyka języków obcych jest niezwykle dynamicznie rozwijającą się dziedziną nauki, co widać choćby poprzez wciąż wzrastającą liczbę chętnych do poznania konkretnego języka obcego ogólnego lub też w zależności od potrzeb któregoś z języków specjalistycznych.
9788363527815
Ostatnie egzemplarze!
Data dostępności:
Współczesna dydaktyka języków obcych jest niezwykle dynamicznie rozwijającą się dziedziną nauki, co widać choćby poprzez wciąż wzrastającą liczbę chętnych do poznania konkretnego języka obcego ogólnego lub też w zależności od potrzeb któregoś z języków specjalistycznych. Rosnące wymagania rynku pracy, mobilność na różnych płaszczyznach życia czy też globalizacja sprawiają, że uczniowie są zainteresowani szybkimi i wymiernymi efektami nauczania przy jednoczesnym wykorzystaniu wszelkich zdobyczy XXI wieku, co zmusza z kolei nauczycieli i specjalistów w dziedzinie dydaktyki do poszukiwania nowych metod nauczania.
Szeroka gama zagadnień poruszanych przez autorów prac opublikowanych w niniejszym tomie, jest odpowiedzią na wielowymiarową rzeczywistość lekcji języka obcego.
Przedmowa / 7
Katarzyna Kwapisz-Osadnik
Efficacité de nouvelles tendances dans l’enseignement / apprentissage
du français : quelques observations à base cognitive / 9
Małgorzata Piotrowska-Skrzypek
Model odwróconej klasy w procesie nauczania i uczenia się języka obcego / 19
Urszula Zemełko
Le projet de télécollaboration “Smala” –
exemple de la pédagogie active en classe de FLE / 28
Tomasz Niestorowicz
Aplicación del modelo de análisis contrastivo
en la didáctica de lenguas extranjeras / 45
Marlena Deckert
Nauczanie gramatyki języka francuskiego
w rodzimym kontekście użytkowników języka polskiego / 55
Izabela Pozierak-Trybisz
Didactique de la grammaire contrastive franco-polonaise à base
sémantique (projet d’élaboration des lectures bilingues pour
les apprenants du Fle en version papier et électronique) / 62
Anna Traczyńska
Psychologiczne aspekty uczenia się wymowy języka obcego / 68
Liliana Kozar
Enseigner les sons du français au public polonophone / 80
Anna Kucharska
Lis et écris ... de l’activité de compréhension
des textes écrits à la production écrite / 91
Tatiana Musinova
Le texte publicitaire : quelle place accorder aux éléments
linguistiques en cours de langue de spécialité ? / 107
Aleksandra Chrupała, Joanna Warmuzińska-Rogóż
Apprenons le français... à travers le Québec! / 118
Aleksandra Krauze-Kołodziej
Sprawozdanie z Międzynarodowej Konferencji Naukowej
„Żywioły w języku, literaturze i sztuce włoskiej i polskiej”
Convegno Internazionale “I quattro elementi nella lingua,
nella letteratura e nell’arte italiana e polacca”
(Sosnowiec, 6–8 listopad 2014) / 127
5
5